Każda osoba, która ma z Tobą kontakt odbiera Cię inaczej. To co do niej mówisz lub co jej pokazujesz w danym momencie wpływa na to, jak Cię postrzega. Jeszcze większe znaczenie ma to, co się między wami wydarzyło. Co razem przeżyliście i jakie są lub były wasze relacje.
Kiedy widzę się z moją mamą, zawsze pyta czy coś zjem. W każdej chwili jest gotowa przyrządzić „coś na szybko”, zadbać o syna, który jest za chudy i chodzi głodny. Dla niej zawsze będę dzieckiem mimo, że kilka lat temu przekroczyłem 40-skę i 85-tkę;-)
Kiedy spotykam się z moimi przyjaciółmi z klasy maturalnej, cofamy się w czasie. Zapominamy o tym kim dziś jesteśmy i w głowie mamy tylko głupoty.
W telewizji jestem Panem Prezenterem. Zakładam koszulę, garnitur i krawat. Siadam przed kamerą i zwykle przekazuję ważne i poważne informacje.
Na uczelni, ciągle w krawacie, ale już bliżej ludzi. Wysłuchuję, podpowiadam i pomagam.
Po domu chodzę w dresach i bluzach z kapturem. To najwygodniejsze ubranie do zabawy z trójką moich dzieci. Moi dwaj synowie najczęściej chcą grać w piłkę albo bawić się w „popychanki”. Najstarsza córka uwielbia, kiedy jej pomagam w malowaniu lub nauce.
Osoby, które widzą nas po raz pierwszy, odbierają przez pryzmat tego jak wyglądamy i co robimy lub mówimy w danym momencie.
Ciekawe jest, że każda z osób, z którymi mamy kontakt odbiera nas inaczej, na swój sposób. Odczuwa coś unikatowego. Jeszcze ciekawsze, że jeśli wiele osób odczuwa to samo, to następuje kumulacja i powstaje pewna dodatkowa wartość. Niektórzy nazywają to brandem, marką. W tym wypadku to marka osobista.
A co czują ludzie kiedy spotykają się z Tobą? I czy jest w tym coś co generuje wspomnianą wartość?
Jeżeli nie wiesz, to zbytnio się nie przejmuj. Aby uzyskać precyzyjną odpowiedź powinienem zadać to pytanie Twoim odbiorcom, a nie Tobie.
A może Coś im zasugerujemy? Podpowiemy co powinni odczuwać?
Do tego służą m.in. notki biograficzne, które upubliczniamy w mediach, umieszczamy na blogach lub wysyłamy organizatorom przez konferencjami lub prezentacjami. To one nas pozycjonują. Wywołują podobne odczucia u jakieś części odbiorców. Kumulując się, tworzą wartość rozumianą jako marka.
Kim jesteś?
Czy możesz napisać 10 zdań na swój temat? Tak aby, co najmniej kilka osób, po przeczytaniu poczuło to samo?